Nomenklatury

V našem katalogu jsou všechny produkty uspořádány podle velikostní kategorie turbínového kola. Kategorie turbodmychadla nebo ložiskového uzlu je daná průměrem na vstupu turbínového kola.
Čím větší je průměr na vstupu turbínového kola, tím vyšší je kategorie, takže jakékoliv turbodmychadlo v rodině GT42 má větší průměr na vstupu turbínového kola než ty v rodině GT35 a tak dále.

V názvu modelu každého turba nebo uzlu si všimnete také dvou čísel následujících po nich. Tyto dvě číslice se vztahují na průměr výstupu dmychadlového kola měřeného v milimetrech.

Jako příklad použijeme GT4294. Tato jednotka spadá do kategorie GT42 (82 mm) spojenou s 94 mm kompresorovým kolem.

Pokud je na konci názvu modelu „R“, znamená to, že jednotka je vybaveno kuličkovými ložisky. Takže GT4294 nejsou s kuličkovými ložisky, zatímco GT4294R ano.

Pokud se mezi „GT“ a prvním číslem objeví „X“, znamená to, že toto turbo je vybaveno kompresorovým kolem s next-gen aerodynamikou. Řada GTX je vizuálně odlišná v tom, že kola jsou typicky kovaná, plně opracovaná kola, nikoli litá.

Průvodce číslováním „GT“ turbodmychadel Garrett

 

GT zde zastává Garrett Turbo

X ve jméně značí, že jde o turbo s next-gen dmychadlovým kolem s pokročilou aerodynamikou

R znamená přítomnost kuličkových ložisek

S je zde použito pouze u turbodmychadel, které je potřeba rozlišit v rámci jedné velikostní rodiny: srovnejte GT2860RGT2860RSobě jsou s kuličkovými ložisky a zvenku podobné, pouze RS je lépe optimalizováno pro vyšší průtok než R. V tomto případě písmeno S značí právě vyšší kapacitu průtoku.